Ero sivun ”Hitlerin päiväkirjat” versioiden välillä

139 merkkiä poistettu ,  12 vuotta sitten
pikkuviilausta. Työmaata on vielä
p (typo + fix)
(pikkuviilausta. Työmaata on vielä)
[[5. toukokuuta]] Saksan liittotasavallan sisäministeriö ilmoittaa että päiväkirjat ovat väärennetty ja kirjoitettu [[toinen maailmansota|toisen maailmansodan]] jälkeen. Heidemann pidätetiin petoksesta epäiltynä [[26. toukokuuta]]. [[Stuttgart]]issa asuva sotilasesineiden kauppias [[Konrad Kujau]] tunnustautui päiväkirjojen väärentäjänä. Heidemann väittää maksaneensa Kujaulle 9,34 miljoonaa [[Saksan markka|D-markkaa]] kun taas Kujau väitti summan olleen 2,5 miljoonaa D-markkaa. Vuonna [[1985]] Kujau ja Heidemann tuomittiin 42 kuukaudeksi vankilaan.
 
Sternin toimittajat [[Peter Koch]] ja [[Felix Schmidt]] erosivat toimituksesta. Brittiläiset lehdet, varsinkin The Sunday Timesin kilpailijat, irvailivat tapaukselle. Hugh Trevor-Roperin maine kärsi tapauksen johdosta. Paljastui, että päiväkirjat olivat [[Konrad Kujau]]n käsialaa. Vuonna [[1985]] Kujau ja Heidemann tuomittiin 42 kuukaudeksi vankilaan.
 
{{tynkä/Saksa}}
6 794

muokkausta